Roadtrip dag 3 - Abel Tasman, Kayak & Lake Rotorua

Hej där!
 
Vi har haft fullt upp! Inte haft wifi på resan. Bara haft internet på mobilen. Men nu är vi i Dunedin och har gratis internet på hostlet! Nice! I alla fall vi tar det från dag 3 då!
 
Vi åt soppan på hostlet. Äckligaste soppan jag ätit tror jag. Sängen där jag sov var en bunkbed. Och jag sov i den undre. Ovanför mig stod det en massa saker på plankorna. Jag skrev in "whatever you do - don´t eat the hostels soup". Dag 3 började tidigt med att vi packade ihop och styrde kosan mot Abel Tasman. Det var så dimmigt! Såg typ ingenting. Vi fick våran kayak och killen körde ner oss till havet. Man såg inte ett skit. Men vi hoppade i och följde hans direktiv. Efter en timme, och att vi hade kört fast pga för lite vatten. Johanna hade gått ur och dragit loss oss. Vi drog kayaken en bit för det var för lite vatten. Vi såg mer vatten längre fram. Dimman hade nu börjat lätta. Vi insåg att vi paddlat fel. Vi börjar paddla. Solen skiner, dimman lättare. Vi sjunger svenska sånger för att lätta upp stämingen. Vi kommer till the cracked apple. Paddlar runt lite och utforskar. Slår oss ner på en strand och äter våran lunch innan vi paddlar tillbaka. Så fint! När vi kommer tillbaka säger killen att det brukar aldrig vara dimma där.  Ingen hade sett sån hemsk dimma där förut. Han berättade även att han sett en haj i de vattnen tidigare. GAH! Glad att vi inte fick höra det före. Vi tog en dusch sen in i bilen igen. Allting är så otroligt vacker här. Kan inte räkna hur många gånger vi sagt till varandra "titta där" "åh så vackert" "Amazing".
 
På kvällen kom vi fram till Ikamatua där Johanna jobbade. Vi tar en cider i baren där och pratar med hennes chef. Det är en liten håla. Förstår inte hur hon stod ut. 
 
 
På väg mot Abel Tasman
 
 
 
The cracked apple
 
 
Vi åkte in en sväng till Lake Rotorua


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0