West Auckland, Karekare, Feijoas and Spa!

I fredags så åkte vi till West Auckland för att hämta upp J som varit hos sin farfar några dagar. Farfar äger massor med mark. Han brukade ha en äppelodling förut. Nu så har han massor med träd och blommor överallt. Vi gick en promenad där. Helt fantastiskt! Flera gångar som leder in till olika saker. Så vackert! Så hade de lite grönsaker och frukt också! Vill också ha ett hus med trädgård. Där jag kan odla olika saker...Ge mig?!
 
I lördags så jobbade jag kväll. Nina och Malin kom över. Vi babblade på. Så tog vi ett spa. Härligt! Mysigt att sitta på verandan och titta på stjärnorna :) Life is good ;)
 
Söndag så åkte vi till Karekare som är en strand på västra sidan. Det var där som mina hostparents gifte sig! Superfint där! Det är svart sand! Pappans bror följde också med. Vi gick runt där. Hade lite picknick. Såg massa maneter. Det var mycket höga vågor där. Det är starka underströmmar där som kan dra en ut..Mamman frågade om jag ville bada. Men jag hade inte tagit med mig bikinin (var dåligt väder och kallt på morgonen) och jag kände inte för att bada naken inför pappan och hans bror! Men mamman och brorsan hoppade i. Helt oblyga haha. Så frågade brorsan mig senare "ville inte du bada?". Haha nej...Pryda jag? Nej men jag kände att det kanske inte var så passande..J hade med sig en boll som vi lekte med. Var en väldigt härlig dag!
 
I måndags så åkte vi till en kompis till familjen som har en feijoaodling. Feijoas kallas även för pineappleguava. De är väldigt goda! De exporterar sina feijosa - de har 1500 träd! Men de får inte sälja de som har fallit till marken. Så vi fick massor med feijoas av dem. MUMS! Vi gjorde feijoapaj och feijoaloaf. Får se vad vi ska göra med resten...jag vill göra chutney, men har aldrig gjort det förut. Någon som har ett bra recept eller tips?
 
Igår så klippte jag mig och färgade håret. Gjorde det på en salong där det är frisörelever och behövde endast betala 36 dollar! Nice! Ska slänga upp en bild senare. Annars så jobbar jag, är pirrig inför ROADTRIP om 8 dagar! GAAAH! Kommer bli grymt kul!
 
Här i familjen är vi lite stressade för att de har inte hittat någon som ersätter mig! Så är det någon som behöver ett jobb eller vet någon som behöver ett i Auckland! Skriv till mig snarast!!!
 
H är urgullig som vanligt. Igår frågade jag han "Are you a cutiepie?" - No I´m Haymish. Sötnosen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0