Alanya

I onsdags när vi var på "äventyr" så åket vi till Alanya för att studda inför en utflykt som vi kommer att ha. Vi var till Dalmatas grottan:




Utanför grottan

Den var inte så stor som jag hade trott, men fullt med stalakiter och stalagmiter! Rätt fränt!

Sen brummade vi upp till Alanya Borgen! Jag älskar sånt! Var jättefint! Förrut så hade de massa fångar där och när de blev för många så stoppade de 20-30 fångar på en plattform över havet och så skulle de fightas, var bara en som fick vara kvar. Sen hade han tre försök på sig att kasta en sten så att den nuddade vattenytan - vilket sägs vara omöjligt. Så då puttade de ner han också! Hemskt.


Här nere satt fångarna!



En gammal kyrka




Här är platån!



Mycket vackert i Alanya :) Sen åkte vi på Starbucks (finns inte i Side) och fikade innan vi åkte hem till underbara Side. Alanya är bra men 3h räcker sen vill vi HEM! Side in my heart! Känner alltid så när vi åker till de andra destinationerna. Speciellt när vi kom hem från Kemer, (Kemer är bra men inte för mig, det är för litet) då ville vi nästan kyssa marken när vi kom fram haha.
Nu ska jag städa lite för inatt kommer min nya kollega!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0