Kemer + Antalya

Vi åkte ju till Kemer förra veckan med gruppen. Allting gick bra. Men när vi var i Antalya så helt plötsligt så skulle det övas inför barnensdag på måndagen. Så det gick en stor parad genom staden. Men det gick bra vi fick med alla. Men vägen till/från Kemer är inte rolig. Den är så snirklig. Jag skulle gå och dela ut incheckningskorten till dem, jag hade ju då glömt hur hemsk vägen är. Jag skyndade mig att dela ut dem och satte mig ner för jag började må så illa pga vägen. När vi åkte därifrån var jag livrädd och åksjuk för busschauffören körde som han gjorde de bara men han är van han kör här varje dag. Ja men just därför är jag ju rädd för han kör på vana! Så försökte jag göra ett eget ord för åksjuk på turkiska då jag satte ihop resa(yolculuk) med sjuk (hasta)men det var tydligen inte rätt..men jag försöker ju ;)





Från hamnen i Antalya, det är väldigt fint där. Men Antalya är för stort för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0