träningsvärk, mörkrädd + skratt

Igår så tränade jag en träningsvideo av MoS som jag inte kört på länge. Jag hade egentligen tänkt åka och simma men termometern visade -25, jag kände nej jag stannar inne. Har dock en hemsk träningsvärk. Men det är skönt med träningsvärk också, varje gång man rör sig blir man påmind om att man varit duktig och tränat haha.
 
På kvällen så skulle jag gå en promenad på typ 10-15 min. Klockan var 21, jag tänkte men det ska väl inte vara någon fara, klockan är inte så mycket och det är ju bara en kort bit, bara raka vägen. Men det kändes ändå otäckt. Jag är dessutom jättemörkrädd -kanske nånting man "fått" efter alla skräckfilmer man har sett, eller så har jag för "bra" fantasi helt enkelt. Det gick bra, men det var några som gick bakom mig ett tag, var väldigto behagligt. På gågatan var det någon kille som sprang runt och hoppade. Det är för hemskt att bara för att man är tjej så ska man inte kunna gå själv på kvällarna. Jag kommer nog inte gå själv igen, nästa gång får någon möta mig.
 
Annars så spenderades kvällen med en fin en. Lite skräckfilm - kanske skulle sluta se dem då de hjälper min fantasi när jag är ute och går på kvällarna? Haha.
 
Idag har jag träffat en barndomskompis, som jag känt ända sedan BB. Vi höll på att garva ihjäl oss och satt och spårade. Och pratade om alla gånger jag har ramlat (vilket är MÅNGA), och skrattade. Härligt med sådanna vänner som man kan berätta allting för (har flera sådana), som känner en utan och innan och ändå tycker om en haha. Har då förlängt livet med flera veckor idag :)


Kommentarer
Jennifer - student i jakten på lyckan, friheten och kärleken.

Yes det stämmer! Du kan hitta lite i min blogg under kategorin Nya Zeeland http://jennifersandstrom.se/category/new-zealand/ men det kanske blir lite jobbigt att läsa igenom allt.

I det här inlägget har jag svarat på lite frågor och skrivit mina topp 3 med Nya Zeeland: http://jennifersandstrom.se/2012/11/14/svar-pa-fragor-om-nya-zeeland-kanada-och-att-vara-utbytesstudent/

Vi kan börja med PACKNINGEN. Ta INTE med dig för mycket, bara det nödvändigaste. Du kommer hitta saker du vill shoppa där. Just nu är det sommar så vädret kommer nog vara rätt okej, hur länge ska du stanna där? Under vintern så hade jag en tygkappa som räckte gott och väl. Att alltid ha med ett paraply var dock att rekommendera. Ta med favoritkläder som du gillar iställer för plagg som "den här har jag ju knappt använt men jag kommer säkert använda den där". Och multifunktionella plagg är bra, en tröja du kan ha till alla toppar och underdelar, ja du vet. Om du vill gå ut, så kan man gå ut i klackar men det är inget måste liksom, det finns dem som är väldigt uppklädda min mindre uppklätt går också bra. Myskläder och snygga festkläder finns att köpa billigt på Cotton On. Underkläder kan du tvätta så ta inte med för mycket av det heller.
Till flygresan rekommenderar jag en sovmask och en nackkudde, samt stödstrumpor - det är ett måste!!
Ska du ta med träningskläder så räcker det med ett par liksom, du kommer inte använda flera set och ifall du behöver finns det också billigt där.
Haha det är lite svårt att komm aihåg vad mer som kan vara viktigt att säga, men fråga gärna frågor på detta! :)

Mer då...

Får du cravings efter svenskmat så finns en skandinavisk butik längs K-road: http://jennifersandstrom.se/2012/11/05/svenskar-och-skandinaver-i-auckland/

Det finns många bra barer och uteställen. Inte jättemycket nattklubbar men många schyssta barer. northern steamship co (här kan man fika o käka också), 1885, fort street union (dessa ligger i britomart, schysst område), samt många ställen vid hamnen. och longroom i Ponsonby (uttalas ponsonbee). Parnell är också en mysig stadsdel.

Du måste åka ut til Waiheke, det är vackraste ön. Åk när det är fint väder och hyr cykel på ön för en dag :)
Rangitoto är också en cool vulkan/lava-ö, där kan man gå in i grottor på egen hand.
Gå upp till utkiksplatsen vid Mount Eden, jättefin utsikt över hela staden.
I New market kan du hitta ännu mer shopping.
I närheten av auckland finns även Piha beach, där är det väldigt fint.

Inga egentliga varningar tror jag... Ska skriva mer om jag kommer på, och du fråga på! :)
Att ta sig från flygplatsen är superenkelt, vart ska du bo någonstans när du kommer dit?


Lycka till, kram kram!
Ps. fan vad jobbigt det var att göra en tillbakablick, så mycket känslor och minnen - jag hade en fantastisk tid där, det kommer du också ha!

2013-01-20 @ 13:11:54
URL: http://jennifersandstrom.se
Jennifer - student i jakten på lyckan, friheten och kärleken.

Haha gud, min kommentar blev typ i längd med ditt inlägg, well well ;)

2013-01-20 @ 13:27:32
URL: http://jennifersandstrom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0