Anzac Day

Idag så är det en publik helgdag (heter det så på svenska? eller heter det officiell?) - Anzac day. Då man hedrar dem som fallit under krigen ifrån Australien och Nya Zeeland. Föräldrarna åkte iväg 5 imorse för att gå på massan. Jag hade tur och H sov till 06:30. När jag gick till hans rum så sa han "I wanna get up". Så jaja bara att kliva upp och börja med frukost. När man matar han så brukar man ha nån leksak eller bok för att det ska bli lättare eftersom att han oftast inte vill äta, det är svårt att få i han mat. Jag brukar läsa "Farley Farts" som han älskar. Jag har läst den så många gånger nu att jag kan den utan till. Jag brukar låta H ha den boken mot sig. J hade sagt till föräldrarna "Zandra kan läsa boken upp och ner". Haha sötnos!
 
Efter frukosten skulle jag byta blöja. Efteråt så ville han kramas så han sprang in i min famn så jag ramla på golvet. Vi låg på golvet och kramades (kanske ska tillägga att han är 2 år så ni inte får för er något haha). Då säger han att han ska hämta en kudde till mig, så hämtar han en kudde och lägger den under mitt huvud. Gullunge! Mamman sa idag att han är så söt att man bara älskar han ännu mer vilket gör att han i sin tur ger ut mer kärlek och det går runt runt av kärlek :)
 
På morgonen så städade jag toaletterna och dammsög. Jag ska erkänna - jag gillar att dammsuga! MAMMA få inte för dig något nu ;) Men det är ganska tillsfredställande när man ser all smuts åka in och man hör det rassla till. Dammsuger mycket hellre än skurar!
 
Efter det så åkte vi med några vänner till familjen till typ en park och gick runt lite i skogen innan vi slog oss ner och hade picknick. Vi hade med oss Anzac cookies som är supergoda, är kokos i dem bland annat! De hade med sig ostmuffins - så goda måste få receptet! och falaflar? Säger man så? En falafel flera falaflar? Haha. Mysigt var det. Solen kom fram och värmde så skönt.
 
På eftermiddagen så gjorde jag i ordning en satay sås. Vilket är lök,vitlök, jordnötssmör, citron(mamma man kan nog hoppa över denna om man är allergisk;)), soya,kokosmjölk, socker. Så jävla god! Fick hejda mig själv från att inte "provsmaka" upp allt!
 
Jag lagar så mycket mat och städar och fixar här. Jag brukar säga att detta är lite som en husmodersskola. Jag kommer inte ha några problem alls att ha ett eget "hushåll" senare.
 
Jag städade också ur ett hörn i vardagsrummet som är "gömt" bakom en stor trädstock som de har som dekoration. Massa med skit och skräp där. Har velat städa där länge men inte haft tid. Men nu är det så rent och fint. Ja jag vet jag har fått städdille. Men vad ska jag göra på dagarna då? Man blir less på att leka med ungen efter ett tag. Tiden går mycket fortare om man gör något. Och H gillar att hjälpa till och städa!


Kommentarer
Pappa

Recept på satay såsen kan man få det snääääälla =)

Svar: ja jag kan fixa det till imorn! supergod alltså! vi åt den med kyckling och ris!
Zandra

2013-04-25 @ 11:42:56
mamma

Hahaha ja man brukar ju säga att äpplet faller inte långt från trädet :)
Puss på dig mitt hjärta

Svar: ja nu är du bra stolt ;) dammsög sofforna också såklart ;) <3
Zandra

2013-04-25 @ 12:24:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0