Nelson & Centre of New Zealand - Roadtrip Dag 1

Igår så var det dags att säga hejdå till familjen. Det var jobbigt...fälldes några tårar. Det var mammans födelsedag och jag hade gjort ett kort till henne där jag tackade för allting och sa att de verkligen hade tagit mig in i familjen med öppna armar och hjärtan, att hon är en fantastisk person och jag kommer alltid ha henne i mitt hjärta. Hon började att läsa ut högt men slutade för att hon började gråta...Hon vart jätteglad i alla fall! Vi åt bagels till frukost och så tog vi en promenad runt lagunen. Efter lunchen bar det av till flygplatsen. Sa hejdå till pappan och H. H var på dåligt humör och ville inte kramas men...Fick en kram av pappan och han hade tårar i ögonen jag började gråta. I bilen får jag ett kort utav mamman. Så fint kortet. Hjälpte ju inte direkt så började gråta ännu mer. De skrev bland annat att jag är och kommer alltid att vara en del i deras familj att jag har hjälpt henne komma "upp" och bli mer säker. Hon hade också gjort i ordning två bitar Feijoa Loaf till mig eftersom att jag inte skulle få mat på planet - dock bara 1,5 timmes flyg.
 
När jag gick in på flygplatsen så var det väldigt annorlunda mot en svensk flygplats. Det var bara ett stort rum där alla satt. Man fick inte gå till gaten förrän det var dags att boarda. Och då gick man bara igenom dörrarna - man screenade inte väskorna alls. Så fick man gå till planet som stod på marken. Det var ett litet propeller plan. Hjälpte ju inte direkt när jag är lite flygrädd. Men allting gick bra. Kom fram till hostlet. Det är ett stort rum som är för 10 personer. Tur är har jag och Johanna sängarna vid varandra. Hostlet ser ut som en gammal herrgård. Lite gammaldags. Men häftigt! 19:30 kom äntligen Johanna! Härligt att se henne igen (vad annat vågar jag skriva då hon läser min blogg;)) Vi gick och åt indisk mat. Supergott!
 
Jag somnade fort vid 23. 3:45 kommer en av killarna in i rummet. Han går ut och kommer in igen med en tjej - som INTE bor i vårat rum. Han har ett sängloft ovanför där det finns två sängar i varsin ände. De klättrar upp för stegen. NEJ tänker jag. De börjar kyssas. Väldigt högljudd. Smaskande. USCH. Jag vill INTE höra. Jag gör tydligt "jag är vaken ljud". Men inte "skrämmer" det dom. Hör hur de viskar -odiskret "do the same to me now" - maybe we should stop "no come here". Jag säger "shut up". Hör efter ett tag hur någonting "öppnas". NEJ! Sen börjar "stötandet". Jag ligger och håller för öronen. Säger "shut up". De stönar. Okej. Sånt kan hända i ett hostel. Men för fan - håll tyst då! Tillslut efter 1h sen de klev in i rummet så går de ut killen sa något om "take a shower" efter en halvtimme är han tillbaka. Jag försöker sova. Men då bankar det på dörren, jag tänker att det kanske är han som kommer tillbaka igen med tjejen. Nej jag vill inte öppna. Någon skriker vid fönstret "jaaan jaaaan" och lyser in med mobilen. Efter en stund går jag upp och går på toa eftersom jag hört hur någon försökt öppna dörren med olika nycklar. Men det står ingen utanför. När jag går in igen så är det någon nedanför fönstret som säger "hey you there leave the door open" -eehhm why? "because he has my key". Så kommer han in (kände igen han från tidigare) - cheers säger han. Haha. Oh my. Somnade igen vit typ halv sex. Så ganska trött idag! Försökt hitta öronpropper - utan resultat :(
 
Idag så har jag och Johanna gått runt i Nelson. Gjort lite planer. Vi har gått till Centre of New Zealand som då är NZ´s mittpunkt. Jättefin utsikt. Så vacker här med hösten och fina färger! Efter den långa promenaden åt vi på Lambretta. Tog pizza med lax och Cream cheese - jättegott! Och delade på en kanna cider :) Sen lite mer promenad och ny är vi tillbaks på hostlet. Trötta! Lite middagsvila nu. Är gratis middag här kl 18 - grönsakssoppa. Vi ska testa den! Slänger in lite bilder för den som har orkat läsa ända hit!  


Kommentarer
mamma

Hej♥ så fina bilder,Är alltid lika kul å läsa din blogg :)
Fortsätt med det , så vi får ta del av eran roadtrip :) hoppas du får sova bättre i natt
Älskar dig kramiz


Svar: om du/ni fortsätter kommenterar så ska jag fortsätta ;) tack sov bättre inatt! älskar dig med kram
Zandra

2013-05-12 @ 10:57:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0