Förkyld, pikelets och feijoas!

Det gick bra att ha barnen över natten. H vaknade inte en ända gång. Men däremot så vaknade jag. Pga utav brandvarnaren som började tjuta jättehögt mitt inatten. Den tjöt var 15 minut ca, tills den till slut slutade. Den var i H´s rum. Fattar inte hur pojkarna kunde sova igenom det?! Eftersom den var där så kunde jag inte ta ner den heller, eftersom att han då skulla ha vaknat.
 
H vaknade på kvällen 3 gånger mellan 21 och 22 och ville ha vatten. "Sanna I wanna have water please sanna please" "thank you". Haha jag har tränat han bra att det går automatiskt nu att han till och med säger det i sömnen! Bra jobbat Zandra ;) För varje gång som han vill ha något tex äpple så säger jag "I want to have apple please sandra" och då härmar han det, och sen säger jag "thank you for the apple". Och nu har han börjat säga det själv utan att jag behöver säga det först oftast! Skönt! H vaknade kl 6 och ville upp. Jag försökte få han att somna om men då kommer J in och säger Zandra H is not sleeping bla bla bla. Då började H säga "I wanna get out i wanna get out". - It´s sleepy time close your eyes. " No im hungry". Jaja bara kliva upp då!
 
Vi gick på en promenad till skolan runt hörnet och lekte en bra stund. Sen gick vi hem och gjorde pikelets med feijoas i. pikelets är typ som plättar fast mindre och tjockare. Supergoda! Feijoas är inte så stora och har ett grönt skal man äter det som är intu. Som man gör med passionsfrukt. De är också jättegoda. Jag tror att de bara finns på NZ men jag är inte säker! Det finns feijoa likör och vin, ska försöka få med mig en flaska hem!
 
Vid middagen så sa mamman och pappan att de aldrig lämnat borta båda barnen över helgen med någon. För de har inte litat på någon att ta hand om dem båda. Inte ens sina egna mammor. "Vi kan inte tänka oss någon bättre att ta hand om våra barn än du, vi är så tacksamma". Fick en liten tår i ögat när de sa de!
 
Igår så var jag sjuk, eller jag är fortfarande sjuk men börjar bli lite bättre. Det började på söndagen och mamman gav mig massa olika sorters mediciner. På måndagen när jag gick upp för att jobba så sa hon att jag kunde gå tillbaka till sängen igen om jag ville för det är skollov nu och hon hade ändå ingenting hon var tvungen att göra. Så jag tackade så mycket och gick ner till sängen igen - inte utan att hon stoppat i mig en massa mediciner först. Är väldigt tacksam att hon tar hand om mig :) Jag spenederade hela dagen i sängen. Såg fyra filmer:
"Sune´s sommar" -What do you call thoes? "We call them nig, eehm we call them wienerbreads" - Oh no you dont! Haha älskar den kommentaren!
"Moulin Rouge" - så bra! Älskar soundtracket. Speciellt Come what may och Elephant love medley!
"Chocolat" - Väldigt länge sen jag såg den. Kom inte ihåg den. Men den var superfin! Se den om ni inte sett den än! Johnny Depp har en liten roll i den, så alltid värt att se bara för hans skull om inte annat ;)
"Dark shadows" - Också Depp, han har huvudrollen. Var faktiskt riktigt bra. Trodde den skulle vara lite b men det var den inte.

Fick också skypea med min finaste Emma igår kväll <3 kanske därför jag mår lite bättre idag? ;)
 
Igår när jag gick upp så kom H och sa på engång "I wanna cuddle Sanna". När mamman sa senare under dagen till barnen att ni måste vara snälla med Zandra idag för hon är sjuk, hon mår inte så bra, då kom H och strök mig på benet. Han är typ världens sötaste unge! Kolla in mina bilder på facebook så får ni se! <3
 
Idag så satt jag och J och ritade. J frågade något om Sverige. Jag sa att det kommer vara sommar när jag kommer hem. "Så du kommer ha två somrar? Vad orättvist". -Du får komma och hälsa på nångång. "Du kan stoppa ner mig i din resväska". <3


Kommentarer
Mia

Du verkar ju ha det toppenbra, en fin familj. Passa på att ha roligt nu! Här är det ändå bara skitväder +3 och regn. Det är då inget att längta till... Kram på dig <3 / moster

Svar: ja det har jag :) de är underbara! haha jag ska försöka ;) här regnar det också en massa men några grader varmare! kram <3
Zandra

2013-04-23 @ 10:35:56
Pappa

Verkar inte gå nån större nöd på dig gumman =) men nog ska det bli trevligt när du hittar till Boden igen,när var det nu du kom till Sverige? tid datum plats =) Ha D gott kram papppa <3

Svar: nej då jag har det bra :) ja det ska bli skönt att komma hem! 21:00 12 juni kallax! tack du med kram <3
Zandra

2013-04-23 @ 11:21:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0