JOBB!!!

I söndags så följde jag med Johanna till Seatoun där hon skulle ha en jobbintervju. Det tog bara en halvtimme dit med bussen. Jag tog en promenad på stranden. Det var otroligt vackert där!
 
Massor med folk som gjorde detta, tror man kallar det windboarding? Någon som vet? Häftigt var det i allafall!
 
 
För fler bilder se min facebook!
 
På måndagen så  gick vill till museumet som var gratis - nice! Sen så gick vi på bio och såg två filmer för att vi hade köpt en biobiljett på en resturang så var det ett erbjudande. Men vi ville se Hans och Greta och den var i 3D så då gällde inte biljetten. Därav så köpte vi en ny biljett och såg Hans och Greta - den var helt okej. Sen så hade vi då kvar den andra biljetten så då såg vi Hitchcock. Den var superbra - se den!
 
Johanna fick också denna dagen ett jobb på sydön. Själv fick jag panik för att jag inte hade fått ett jobb och skulle bli "lämnad" ensam kvar i Wellington. Såklart glad för hennes skull. Men jag vill också bara komma igång. Jag skickade iväg massor med jobbsökningar. Fick napp på bla två stycken som jag skulle prata med dagen efter. Johannas och mina planer har ändrats en gång i kvarten. Verkade som att de skulle ändras nu också. Tisdag morgon så skypeade jag med en pappa för ett jobb, men efter 10 min kom det fram att han hade en katt. Vart så irriterad ofta man inte skriver det i sin ansökan! Jag pratade senare med en kvinna som var jättetrevlig och jag fick jobb där. Efter det så har jag bara suttit och väntat på att våra bankkort ska komma.
Johanna åkte iväg igår och jag blev ensam kvar. Gick runt i Wellington och kollade in den botaniska trädgården och rosgården.
 
 
 
 Idag när jag kollade posten så blev jag överlycklig då breven från banken äntligen kommit! Så ikväll så åker jag till Auckland för att börja jobba. Kommer jobba i 3 månader. Sen ska jag och Johanna resa runt. Så kommer nog hem i juni :) Nu sitter jag på bibblan och väntar på bussen. Bussresan kommer ta 12 h igen...men det kommer bli bra när jag väl är framme tror jag! Längtar!

 
PS. KOMMENTERA GÄRNA DÅ BLIR JAG GLAD ;)


Kommentarer
mamma

lycka till med jobbet hjärtat. meddela när du är framme
puss& kram

Svar: tack mami :)
Zandra

2013-02-14 @ 08:05:31
Carita

Ser ut som parasailing? vad underbar beach :)

Svar: ja fast det är det inte. ina sa det var wakeboarding!
Zandra

2013-02-14 @ 09:27:53
Pappa

Hej gumman!Skoj att du fått jobb hoppas du kommer trivas meed det å att det inte är nå knäppisar =)
Kram Pappa

Svar: haha tack, ne de är inga knäppisar!
Zandra

2013-02-14 @ 11:37:04
Ellen

Kul att du fått jobb å att allt går bra! :D
Tiden går fort! :) Kram!

Svar: den gör ju det, tack, skype snart?!
Zandra

2013-02-14 @ 19:52:30
InaM

Hej Lilla My,

Grattis till jobbet! Jag känner mig lite avundsjuk på dig som åker rundt i världen.

Stor kram fra Ina

PS:
Wakeboarding heter det :)


Svar: tack inaballerina! jag kommer vara tillbaka i Sverige i juni! förhoppningsvis så kan jag komma till Turkiet iår, beror på hur jag jobbar :) KRAM
Zandra

2013-02-15 @ 10:30:00
Jennifer - student i jakten på lyckan, friheten och kärleken.

Fasen vad ont det gör i hjärtat att läsa om Nya Zeeland - men det är sjukt kul att få se att du har det så bra! Grattis till jobbet :) Och tack för din pepp-kommentar i min blogg! Ge Auckland världens största kram ifrån mig <3

2013-02-15 @ 22:25:25
URL: http://jennifersandstrom.se
Jennifer

Hej! Tack snälla för din fina kommentar, jag blir så glad och uppskattar det verkligen :) snart kanske det blir en bok ;) vad är det för typ av text du skrivit, vart skulle du vilja få den publicerad? Det beror ju lite på. Annars är ju bloggen bra för att börja publicera sina texter! Kram

2013-04-13 @ 08:53:05
URL: http://jennifersandstrom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0