Knowing me knowing you/Choklad löser allt

Denna dagen har varit jobbig. Kunde inte sova förns kl 2:30 inatt. Har varit nere idag, ledsen. Slog på ABBA när jag skulle diska och "Knowing me knowing you" gå igång. Jag lyssnade på texten och tänkte fan det här stämmer ju väldigt bra in på mig nu:
 

Knowing me, knowing you
There is nothing we can do
Knowing me, knowing you
Breaking up is never easy, I know but I have to go
Knowing me, knowing you
It's the best I can do
 
Har så många låtar som jag anknyter till en speciellt tid i mitt liv, person, händelse osv. Älskar hur musik kan sätta ord på allting och passa in så bra i olika situationer.
 
Min värdmamma sa till mig "det är bara att du äter choklad ifrån skåpet, ta för dig". Ja vi har en hemlig låda med choklad i, i skafferiet. Den är till för ifall man har stunder när man håller på att bryta ihop pga olika saker men oftast för att ungarna gör en galen. Men är glad att jag jobbat idag och haft H med mig som gett mig massor med pussar o kramar.

Har bakat glutenfriaveganbrownies idag. MUMS! På J´s skola så när någon fyller år så ska man ta med sig kaka och en del är glutenallergiker och en del veganer så för att ta hänsyn till alla så ska man då baka något som passar alla. Vi hade kvar glutenfrittmjöl sen J fyllde år i februari. Dags att använda upp det då malar börjar komma och lägga ägg i skafferiet. Supergoda vart dem! Choklad passar alla tillfällen! I komediserien "Playa del sol" så är Tommy ledsen och sitter och tröstäter en påse med choklad. Mårten kommer in och börjar prata med han och berättar en glad nyhet. Tommy: Fan vad glad jag känner mig nu. Jag tror jag öpnnar en påse till. Det är det som är så bra med choklad - man kan äta det när man är ledsen och när man är glad! Håller verkligen med!


Kommentarer
mamma

Håller med dig, choklad passar till vilket humör man än är på:) hoppas du känner dig bättre nu Kramis

Svar: nja det gör jag väl inte direkt. känner mig förvirrad...o ledsen fortfarande :(
Zandra

2013-04-20 @ 09:44:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0