Roadtrip dag 4 - Pancake Rocks, Hokitika & Kiwi!

Denna dagen var det min tur att köra! Var lite läskigt först, eftersom man kör på vänster sida. Men var automat på bilen. Och det gick bra. Johanna somnade så måste vara ett tecken på att jag körde bra? ;) Började med att köra till Pancakerocks!
 
 
Sen bar det av till Greymouth där vi tog lunchpaus. Vidare till Hokitika. Vi gick runt lite där. Jag bokade in mig på glaciär walk på Fox Glacier! Vi gick på the kiwi centre. Såg olika fiskar. Massa äckliga ålar - de har ålar här i många floder..Ålarna var typ 100 år gamla. Så i slutet gick vi in i ett rum där det fanns 2 kiwi fåglar. Det var helt mörkt och man var tvungen att vara tyst, inga bilder - för att inte skrämma fåglarna. Vi stod länge i mörkret och spande. Tillslut ser Johanna en! Fantastiskt! Den var mycket större än vad jag trodde! Efter det åkte vi vidare mot Fox Glaciär. Det här är på vägen dit :
 
Var en lång dag i bilen! Hostlet var i alla fall fräscht. Det var inga bunkbeds. YEY! Stort fint kök. Johanna slänge ihop en pasta med crabsticks. Så gott! Kändes bra med hemlagat! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0