I´m back, vad har hänt senaste tiden?!

Hej jag heter Zandra och jag är periodare (bloggperioadare)!
 
Men ska försöka börja skriva lite igen. Jag har det bra här. Familen är underbar och tar hand om mig. Drack nyss en kopp varmchoklad med mamman och småpratade :) Så glad att jag kom till denna familjen!
 
Idag är det 23 dagar kvar tills jag åker iväg på roadtrip med Johanna. Det kommer att bli awesome! Längtar massor och det betyder att det är 56 dagar kvar tills jag är på svensk mark! Längtar ihjäl mig efter Sverige och familj/vänner. Jag trivs bra här som sagt inte det, men saknar alla.
 
Det jag har gjort sen sist är att jag varit på semester med familjen två gånger. 1 gång till Coromandel och 1 gång till Staffa bay. Ska skriva mer om det senare. Jobbat, jobbat, jobbat. Hängt med familjen. Träffat lite kompisar. Håller på att göra en fotobok till familjen som avskedspresent.
 
Sen har jag också fått städmani! Jag tycker det är roligt att städa. Ja ni läste rätt. Mamma är helt överlycklig över detta. Hon har lyckas! Hon längtar tills jag kommer hem och ska städa hemma haha. Men städar också för att ha någonting att göra och få dagen att gå. Idag började jag med att städa ur ett skåp i köket där de har massa pysselgrejjer så att man hittar nått där. Sen så har jag städat i J´s rum, den äldre pojkens rum. Det är andra gången jag gör det sen jag kom hit. Jag gillar det. Men jag tycker att de ska låta han städa det själv för de har bett han i flera dagar att städa upp i sitt rum, men han har inte gjort det. Då bad mamman mig att göra det idag. Det tog typ 2 h att städa hans rum! Så ni kan ju tänka er att det var väldigt stökigt. Men nu är det rent och fint, förhoppningsvis håller det i sig..Men jag tvivlar på det! Hade H som hjälp. Han följer mig överallt. Som en svans. Vart jag en går så följer han mer. Jag frågar om han inte vill gå ut och leka eller leka med sina tåg eller bilar. "No i wanna Watch what sanna doing". Sötnosen. Kommer bli så svårt att skiljas från han. Han är så gosig, "I wanna cuddle". Tur är det för jag älskar att kramas!

Nu väntar jag på att vi ska käka. Jag har redan gjort iordning middagen det är tai peanut curry. Innehåller potatis, bönor, vitlök, jordnötsmör + jordnötter, curry, paprika, kokosnötsmjölk. Mums! Efter maten blir det att gå till bibblan och hålla på med fotoboken! Hoppas det har slutat regnat..Har regnat sen i måndags!

Nåå nog om mig. Vad har ni haft för er? :)


Kommentarer
mamma

Hej gummelumman, alltid lika kul att se vad du skrivit:)
Är så glad att du fick en bra familj som bryr sig om dig, med tanke på att jag var rädd att du skulle hamna hos en psykofamilj hahaha
Puss och kram älskar dig och snart kommer du hem igen :)

Svar: haha jaa du ;) puss o kram älskar dig! 55 dagar kvar!
Zandra

2013-04-18 @ 02:27:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0