Regn, jobb och chokladbollar. Btw 20 dagar kvar!!!

Min hostmum fyller år samma dag som jag åker på roadtrip. Jag har gett henne i födelsedagspresent att jag ska ta hand om barnen så de får sova borta en natt. Så de åkte iväg idag för att campa hon + pappan. Jag och barnen har ritat, läst böcker. Sen så vart jag väldigt sugen på chokladbollar så vi slängde ihop en sats. J verkade tycka det var roligt, för han fick gegga ihop allt. Jag använde agave(tror det stavas så) för att de skulle bli lite nyttigare. Vi gillade då dem! Jag sa att vi kunde ha en picknick när vi ska äta middag. J tyckte det var väldigt spännande och ville äta på altanen då det har spöregnat idag. Han gjorde det mysigt med filtar och kuddar och vi tände ljus. Det blev grilladkyckling, ananas, avokado, ost, grönsaker i bröd. Mumsigt var det. Var jättemysigt att sitta mellan mina två favoritpojkar under filten, titta ut mot vattnet och höra regna slå mot taket. När jag frågade J vad han var tacksam för idag (vi säger alltid vad vi är tacksamma över när vi äter middag) så sa han att han var tacksam för att äta mumsig middag på altanen. Vi åt sedan chockladbollar där ute också. Nu så sover de och jag sitter här och surfar runt. Snälla snälla H sov hela natten och sov länge snälla!
 
Jag ska snart ta och diska undan. Hela bänken är full med disk. Gillar inte att vakna upp och det är stökigt. Så tänkte göra ett ryck och sedan blir det kanske en film och lite chokladbollar såklart ;)
 
Här omdagen när jag hade fattat ett jobbigt beslut (läs mer i "knowing me knowing you, inlägget under detta!) så när pappan kom hem tittade han lite ledsamt på mig när han sa hej. Sen vid middagen när vi skulle säga vad vi var tacksam över så sa pappan "jag är tacksam över Sandras hjälp de senaste månaderna. det har verkligen gjort en stor skillnad i våran familj, och hjälpt oss mycket". Han brukar inte säga att han är tacksam över mig, brukar vara mamman som säger det, eftersom det är mest henne jag träffar och henne jag hjälper. Så var väl hans sett att visa att han bryr sig :)

Fick ett sms av mamman nu där hon skrev och tackade så mycket för sin present igen, att hon inte kunde tänka på en bättre present. Eller någon bättre att ta hand om hennes barn. Du är en stjärna! Naw söta hon! Försöker sno åt mig så mycket kramar jag kan av H + J. Tur att i alla fall H är väldigt kramig av sig. Jag behöver det då jag är så långt borta från alla. Men det är bara 20 dagar kvar idag tills roadtrip! GALET!

Jag längtar efter alla något enormt. Längtar speciellt tills jag är hemma. Jag har så många tankar i huvudet just nu, som snurrar runt runt. Jag hoppas och ber allt vad jag kan, att allting ska lösa sig och bli bra...pray for me would you please?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0