Roadtrip dag 2 - Richmond, Swedish bakery & ölprovning

Idag började vi dagen med att hämta upp våran bil! YAY! Känns så skönt att ha bil! Vi bokade in oss på kayak tur. Så imorgon ska vi paddla i Abel Tasman! Vi tog en tur till Ricmond. Gick en runda. Jag köpte öronproppar och flip flops. Vi åkte sen till ett glasblåseri som drivs av två svenskar. Tyvärr så var inte glassblåsningen igång idag. Men vi såg fina glassaker i alla fall. Efter det åkte vi till The Swedish bakery. Men lite av en besvikelse. Vi köpte dock kanelbullar, romboll och chokladboll. Åkte till en park där det finns ett ölbryggeri. Vi åt macka och kanelbulle i gräset i solen. Så gott och härligt. Sen blev det ölprovning. Johanna sa att han kunde köra så hon tog bara några klunkar öl och jag fick dricka upp resten = 5 glas. Haha. Trevligt! Vi gick en sväng på stan och jag köpte ett par leggings och en varm tröja eftersom att vi ska paddla imorgon! Vi gick förbi ett ställe där de gjort The One Ring till Sagan om ringen filmerna! Coolt. Man kunde köpa en för typ 200 dollar men så stora fan kände vi inte att vi var. Ikväll ska vi gå på en taverna!
 
 
Johanna fick köra först eftersom att hon är van vid vänstertrafik!
 
 
 
Jag är glad i bilen!
 
Våran maskot - Pingu!
 
 
 
 
 
Syns inte så bra här men jag hittade ett 4klöver! Måste betyda att vi får en bra resa :D
 
Gott var det! Den godaste var den ljusa och den i mitten!


Kommentarer
Pappa

Ni verkar ha fått en bra start på erat äventyr =) kram/pappa <3

2013-05-13 @ 11:49:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0