4 dagar kvar!!!

I helgen så har jag mest jobbat. Mamman har varit iväg på mindfulnesretreat över helgen. Så pappan behövde hjälp. Hon fyller år nu ihelgen så han fixade med saker inför det. Det har spöregnat hela helgen. Först nu idag när jag slutade så slutade även regnet :) Skönt. Men bönderna är nog nöjda då det har varit stor torka här. Vi har pysslat och gjort födelsedagskort till mamman. Jag gjorde även ett till Nova som är postat! Hoppas det kommer fram i tid. På lördagen så gick jag en sväng till bibblan för att göra min fotobok som jag fått i present av familjen. Gick också på nattmarknaden åt dumplings - mums. Köpte några små avskedspresenter till pojkarna - en bok + tuschpennor till J, en leksaksmotorcykel+grävskopa till H. Frågade J om han ville ha presenterna nu eller när jag åker, han ville ha dem när jag åker. Duktigt. Vet inte många barn som hade velat vänta! När vi ritade så målade jag bokstäverna i olika färger. J "Är det så en regnbåge ser ut i Sverige?". Fick då förklara för han att regnbågar ser likadana ut i hela världen..Men smart observation dock!
 
Igår jobbade jag också eftersom pappan fixade med presenter. Vad gör jag då på min egentliga lediga dag - jo jag dammsuger hela huset eftersom att det inte gick att vara ute..ja jag vet jag har fått städmani!
 
På kvällen kom farbrorn och åt middag med oss och vi såg en film. "Husband and wifes" som Woody Allen har gjort. Den var helt okej. Woody Allen är ju lite speciell. Har svårt för han.
 
Idag har inte hänt så mycket. Regnigt o grått o trist...H har varit väldigt klängig idag. Ska vara i famnen hela tiden. Gosigt men lite jobbigt ibland. Igår så bokade jag hostel för Nelson. Ska bli så spännande. LÄNGTAR! Fjärilar i magen!!!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Pappa

boka mer hostels och rum tycker inte ni ska sova i bilen alls men det är ju jag det =) hoppas ni får en super bra resa med många roliga upptåg

Svar: haha nej det hade vi inte tänkt heller men bokar eftersom. vi vet inte exact vilken dag vi är i vissa ställen så ;)
Zandra

2013-05-06 @ 11:24:26
Pappa

puuh skönt höra =D

2013-05-07 @ 11:27:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0