First day at work!

Idag så började jag jobba. Härligt att vara tillbaka på kontoret. Börjat på engång med transfer. I år kommer vi ha två stycken terminaler - Terminal 1 & 2, till skillnad från förra året då vi bara hade Terminal 2. Jag sa till min chef att "man får tänka till lite nu så man inte skickar bussarna till fel terminal på flygplatsen, men det är väl inget problem idag för alla ska väl till 2:an." Var på hon säger "haha nej alla ska till 1:an, 2:an är inte ens öppnat ännu. Du behöver ju inte börja med att skicka folk fel"

På transfern så har vi 4 stycken bussar med 3st olika fotbollslag som ska åka. Jag ska gå och sätta upp en lapp i bussen där det står vilket lag som ska ha den. Ingen utav gästerna har kommit ut än så det är lungt. Men dörren till bussen är stängd så jag ska gå och leta chauffören. När jag går runt hörnet så har det vällt ut 200 st gymnasielver som står och kastar in allt sitt bagage i bussen. Stackars chauffören står där inne i bagage utrymmet och får väskorna kastade på sig. De var som kor som släppts ut på grönbete på våren! Helt galna! Men alla kom på bussen och de åkte :)

Sen blev det god lunch på hotellet, gratis är alltid gott haha ;). Så blev det en runda med bilen till hotellen. Susanne säger att jag är tillbaka till mitt turkkörande, med tutande hit och dit, men det måste man ju annars överlever man inte trafiken, man måste visa vem som bestämmer! Haha!

Nu har jag varit på fruktaffären runt hörnet och handlat lite smått och gott. Bland annat jordgubbar som det är säsong för nu :)




De är ganska stora - och goda!


Jag roar mig själv med att ta bilder på när jag äter jordgubbar ;)


Kommentarer
Pappa

Jädrans vilka jordgubbar dom ju klart mumsiga ut

2012-03-30 @ 18:38:48
Ida

Sluta skryta om att bränna dig OCH att få äta fina jordgubbar! Fusk ;) Ha det bra fina duu

2012-03-31 @ 14:32:36
Nilla

Låter som en härlig start (skicka lite gubbar med nästa flyg så vi får smaka dom såg ju hur goda ut som helst ) ;D kram

2012-03-31 @ 16:55:41
Kristina

Kommer följa din blogg så jag hoppas du skriver ofta! Haha nädå, men saknar verkligen turkiet när jag läser! kram kristina

2012-04-02 @ 11:11:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0