Auckland

Jag har inte riktigt haft orken, lusten, tiden att skriva än men här kommer lite granna! Jag kom fram till hostlet vid 10 på morgonen och var helt jävla död! Var sååå trött. Det är ju 12 h framåt i tiden här. Jag gick en sväng till centrum och hamnen för att hålla mig vaken. Auckland är väldigt stort. Vi bodde väldigt nära snuskgatan som jag kom att kalla den. Det kändes så där när det stod en massa horor på vägen. Fast är ju van det ifrån Side.
 
Johanna kom sen på natten! Första dagen så strosade vi runt. Vi gick till Silo Park. Där hade den ett event med massa olika mat och så, sen så skulle det vara utomhusbio men vi var så trötta så vi käkade bara och sen vandrade vi hem igen.
 
Den andra dagen så åkte vi jetboat (som Suanne tjatat om att jag ska åka). Det var kul. Han körtde 80 km / h. Det var lite läskigt på ena snurren då vi löft ifrån säten - trodde fan att jag skulle ramla ur! När vi var på väg tillbaka så stannade vi till vid bron och då var det en tjej som sprang rakt ut och hoppade bungy jump precis vid oss. Lite häftigt. Men jag kommer aldrig våga göra det själv! USCH! Fick lite fjärilar i magen bara när hon hoppade haha.
 
Den tredje dagen åkte vi till Devenport, som är en ö 10 min från Auckland. Var jättefint där. En mysig gammal stad. Vi gick upp för ett berg. Men såklart så skulle Johanna ta en "genväg". Kul att en massa följde efter oss där dock. Sen när vi skulle gå ner så ville Johanna ta en ny "genväg". Men det var som ingen väg bara ragt ner för berget. Vi hasade oss ner på rumpan. Det finns en video. Den ska ni få se nångång ;)
 
Sista dagen sökte vi jobb och slappade. Väntade på att åka med bussen mot Wellington som skulle gå på kvällen. Vi gick och såg Les Miserables på bio för att fördriva tid. Väldigt bra film - se den!
 
På kvällen så blev det buss mot Wellington - över 12 tog den. Fan hade så ont i rumpan och ryggen sen, ont i hela kroppen! Nu är vi alla fall på hostlet i Wellington. Det är jättefräsch här och duschen är bra. Man får duscha hur länge man vill - i varm vatten! I Auckland var man tvungen att betala 2.5 SEK för att få duscha varmt i 6 min - inte jättemycket pengar men ändå.
 
Just nu så håller vi på att söka jobb en massa. Väntar på svar! Håll tummarna för oss! Om ni har några frågor så fråga på!
 


Kommentarer
Ida

Åh ni såg filmen.. Jag har höga förväntningar på den! Vad najs med varmduschar.. Haha :) kram på dig lilla du

Svar: se den Ida!!! den är jättebra, du kommer älska den! kram på dig med!
Zandra

2013-02-07 @ 12:36:47
Ida

Åh ni såg filmen.. Jag har höga förväntningar på den! Vad najs med varmduschar.. Haha :) kram på dig lilla du

2013-02-07 @ 12:37:03
Ida

Åh ni såg filmen.. Jag har höga förväntningar på den! Vad najs med varmduschar.. Haha :) kram på dig lilla du

2013-02-07 @ 12:37:11
Ida

Åh ni såg filmen.. Jag har höga förväntningar på den! Vad najs med varmduschar.. Haha :) kram på dig lilla du

2013-02-07 @ 13:08:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0