Födelsedag + resfeber

Igår så fyllde jag då 20 år, eller okej 24. Men jag vill inte bli något äldre. 21 år är en bra ålder, sen så kan man få stanna i den. Fast jag och en kompis diskuterade det här om att hon tyckte vi var i våran bästa ålder. Hon frågade mig om jag verkligen ville gå tillbaka till typ högstadiet, precis när hon sa det så kom det ett gäng fjortisar ut ifrån en trappuppgång och levde om. Sen på Dagoberts så såg vi en från min kompis högstadieklass. Vi tänkte - var det här ett tecken eller? Okej vi lever i våran bästa ålder, vi ska vara nöjda med det.
 
Jag började ifall min födelsedag med att göra färdigt fikat. Dock så är ugnen inte så bra och biskvierna jag hade gjort fastnade i bakplåtspappret, så efter försökt ett tag frös jag bara ner dem med pappret på. Garnerade smörgåstårtan (den vart supergod!) och marängtårta - marängen blev aldrig hård men den smakade gott iallafall. Folk var förbi och jag fick presenter. Drack champagne - ny tradition jag ska införa på min födelsedag! På kvällen såg vi zombieland, ganska rolig!
 
Idag så har jag haft packningspanik och resfeber som heter duga! Börjar få lite ångest också över att åka, men jag vill såklart iväg dit och jag kommer att åka. Om jag inte åker kommer jag att ångra mig. Men har pratat med Johanna idag och nu är jag taggad för att packa så det får bli morgondagens projekt! Vi har även bokat hostel - så det känns skönt att man har någonstans att bo när man kommer fram! 10 dagar till Stockholm och 13 dagar till NZ! IIIIIHHHH! Resefjärilar i magen!
 
Smörgåstårta med tonfisk, rökt lax, räxor, ägg, rom m.m.
 
Marängtårta - ett försök till det i alla fall, fast folk sa att den var god!
 
 
Hade en bra dag ialla fall. Tack alla som kom och som har grattat mig!


Kommentarer
Jennifer - student i jakten på lyckan, friheten och kärleken.

Åneeeeej vad kul! Du kommer älska det! Du kommer inte ångra dig :) det är så sinnessjukt vackert där borta och helt underbart. Vad avis jag blir nu!
Vart någonstans ska du? Du får jättegärna fråga vad du vill, jag svarar med glädje :)
förresten, kul att du är från Boden, min pappa kommer därifrån så jag brukar vara där och hälsa på släkt.
lycka til på resan, kram!

2013-01-17 @ 14:25:25
URL: http://jennifersandstrom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life according to Z!

Följ med mig på mina olika upptåg. Nu är jag i Nya Zeeland och reser runt!

RSS 2.0